Všeobecné obchodní podmínky

OBCHODNÍ PODMÍNKY

Pavel Jampílek (dodavatel) 

s místem podnikání Pod Zámečkem 1052/44, 500 06 Hradec Králové a provozovnou na adrese Cholenice 118, 507 32

IČ: 64796370, DIČ: CZ6704252313

zapsaný u Živnostenského úřadu v Hradci Králové dne 27.5.1996, značka HK-010924, identifikační číslo provozovny 1003939686

čísla bankovních účtů: 214148211/0300 pro platby v CZK a 336664812/0300 pro platby v EUR, vedených u ČSOB a.s.,

pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.bankovnitechnika.cz

 

1. Úvodní ustanovení

1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodníka Pavel Jampílek s místem podnikání Pod Zámečkem 1052/44, 500 06 Hradec Králové identifikační číslo: 64796370 a provozovnou na adrese Cholenice 118, 507 32, identifikační číslo provozovny 1003939686, zapsaný u Živnostenského úřadu v Hradci Králové dne 27.5.1996, značka HK-010924 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) a v případě, že je kupujícím spotřebitel též v souladu s ustanoveními § 1810 a nového občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.bankovnitechnika.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky.

1.2. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

1.4. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 

2. Uživatelský účet

2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). 

2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 30 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).

2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

3. Uzavření kupní smlouvy

3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny bez daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Na kartě zboží i v procesu objednávky jsou ceny uváděny i s DPH. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

3.3. Webové rozhraní obchodu (proces objednávky) obsahuje také informace o nákladech spojených s odbavením zásilky a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s odbavením zásilky a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno přepravcem v rámci území České republiky i EU.

3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje níže uvedené informace o objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu), způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a   informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).

3.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „ODESLAT OBJEDNÁVKU“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.

3.6. Odeslání objednávky se považuje za takový úkon kupujícího, který nepochybným způsobem identifikuje objednávané zboží, kupní cenu, osobu kupujícího, způsob úhrady kupní ceny, a je pro smluvní strany závazným návrhem kupní smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, seznámení se s těmito obchodními podmínkami na webové stránce a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil.

3.7. Prodávající následně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

3.8. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

3.9. Návrh kupní smlouvy ve formě objednávky má platnost patnáct dnů.

3.10. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího, tj. kupujícímu přijde na elektronickou adresu informace „objednávka rozpracovaná“.

3.11. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na elektronickou adresu kupujícího pozměněnou nabídku s uvedením možných variant objednávky a vyžádá si stanovisko kupujícího.

3.12. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až akceptací kupujícího prostřednictvím elektronické pošty.  

3.13. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

 

4. Cena zboží a Platební podmínky

4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

  • v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese Cholenice 118, 507 32
  • na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce – doručovací adresa (platba v hotovosti případně kartou přepravci)
  • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 214148211/0300 pro CZK platby a na bankovní účet prodávajícího č. 336664812/0300 pro EUR platby, vedené u ČSOB a.s. (dále jen „účet prodávajícího“)

4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s odbavením zásilky a dodáním zboží.

4.3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.

4.4. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 10 dnů od uzavření kupní smlouvy.

4.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

4.6. Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

4.7. Na základě kupní smlouvy vystaví prodávající kupujícímu daňový doklad – FAKTURU. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – FAKTURU prodávající zašle kupujícímu v písemné nebo elektronické podobě.

4.8. Při dodání zboží přepravcem mimo Českou republiku je platba vždy, ještě před odesláním zboží kupujícímu, bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 214148211/0300 pro CZK platby a na bankovní účet prodávajícího č. 336664812/0300 pro EUR platby. 

 

5. Přeprava a dodání zboží

5.1. Dodávky předmětu plnění budou dle dostupnosti produktů a provozních možností prodávajícího realizovány v co nejkratším termínu, obvykle 3 - 5 pracovních dní. Ve výjimečných případech může být dodací lhůta delší. Místo dodání je stanoveno na základě objednávky kupujícího. Za splnění dodávky se považuje dodání předmětu na adresu uvedenou v objednávce kupujícího. Součástí dodávky není instalace předmětu plnění. Zásilka se zbožím standardně obsahuje návod na používání výrobku v českém jazyce, dodací list a FAKTURU. Jako záruční list, postačí daňový doklad – faktura.

5.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.

5.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

5.4. Dopravu zboží zajišťuje prodávající na uvedenou adresu. Náklady na dopravu zboží se liší dle zvoleného způsobu dopravy a hmotnosti zásilky. Konkrétní způsob dodání si zvolí kupující sám, při vytváření objednávky.

5.5. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci i dodavateli. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

5.6. Převzetím zásilky od přepravce kupující stvrzuje, že zásilka není mechanicky poškozená. Proto raději před převzetím pečlivě zkontrolujte obal i samotné zboží.

 

6. Odstoupení od kupní smlouvy

6.1. Kupující, který je spotřebitelem, bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:

  • dodávce zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
  • dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu.

6.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 6.1. obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující - spotřebitel, v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.

6.3. Kupující – podnikatel může od kupní smlouvy odstoupit v případě, že prodávající smlouvu poruší podstatným způsobem.

6.4. Odstoupení od kupní smlouvy kupující zasílá na adresu provozovny prodávajícího nebo do Datové schránky prodávajícího. Pro doručování odstoupení od smlouvy platí ustanovení čl. 10 těchto obchodních podmínek.

6.5. V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s odbavením zásilky a přepravou zboží k zákazníkovi i náklady na navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

6.6. V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí na provozovnu uvedenou v čl. 1.1. těchto Obchodních podmínek.

6.7. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

6.8. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na bankovní účet určený kupujícím.

6.9. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

6.10. Prodávající je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit v případě, že zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží, dále také v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné, než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá). V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho bankovní účet.

 

7. Práva z Vadného plnění

7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).

7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné
  • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů

7.3. Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

7.4. Jde-li o vadu odstranitelnou, má kupující právo na bezplatné řádné a včasné odstranění vady, nebo přiměřenou slevu z ceny. Nelze–li vadu odstranit a nelze-li pro ni zboží řádně užívat, může kupující buď od smlouvy odstoupit, nebo se domáhat přiměřené slevy z ceny.

7.5. Pro případ, že má zboží vadu, kterou lze považovat za podstatné porušení smlouvy, má kupující právo na odstranění vady dodáním jiné věci (výměna za zboží stejného typu a kvality) , nebo na opravu věci, nebo na přiměřenou slevu, nebo může odstoupit od smlouvy. Kupující sdělí prodávajícímu volbu práva podle předchozí věty obchodních podmínek při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady.

7.6. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Předchozí věta tohoto článku obchodních podmínek platí pouze ve vztahu ke spotřebiteli.

7.7. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.

7.8. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího (příloha č. 1 těchto Obchodních podmínek).

 

8.Další práva a povinnosti smluvních stran

8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží

8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

8.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz

8.4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

8.5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

9. Doručování

9.1. Oznámení týkající se vztahů prodávajícího a kupujícího, zejména týkající se odstoupení od kupní smlouvy, musí být doručena do Datové schránky nebo poštou formou doporučeného dopisu, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. Oznámení se doručují na příslušnou kontaktní adresu druhé strany a považují se za doručené a účinné okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty, s výjimkou oznámení o odstoupení od smlouvy učiněného kupujícím, kdy je odstoupení účinné, pokud je oznámení kupujícím ve lhůtě pro odstoupení odesláno.

9.2. Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v úložní době, nebo které se vrátilo jako nedoručitelné.

9.3. Smluvní strany můžou běžnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty, a to na adresu elektronické pošty uvedenou v uživatelském účtu kupujícího či uvedenou kupujícím v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce prodávajícího.

10. Závěrečná ustanovení

10.1. Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Na obchodní podmínky je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má tak možnost se s nimi seznámit. Uzavřená kupní smlouva je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření kupní smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v internetovém obchodě www.bankovnitechnika.cz a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách internetového obchodu a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícímu.

10.2. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

10.3. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

10.4. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

10.5. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování 507 32 Cholenice 118, adresa elektronické pošty obchod@bankovnitechnika.cz , telefon +420 602 966 777.

10.6. Tyto obchodní podmínky obsahují 2 (dvě) přílohy.

 

V Hradci Králové dne 10. 4. 2025

 

 

Příloha č.1 těchto Obchodních podmínek



1. Reklamační řád a záruční podmínky prodávajícího
 

1.1. Základní ustanovení
  Kupující je povinen neprodleně po převzetí zboží provést jeho kontrolu a případné nedostatky (jako poškození obsahu nebo přepravních obalů, nekompletní dodávku, nesprávná sériová čísla, poškození záruční plomby atd.) oznámit prodávajícímu.
  Vady, které existovaly nebo mohly existovat v době předání zboží, avšak projevily se později, je kupující povinen oznámit prodávajícímu ihned poté, kdy mohly být zjištěny při vynaložení odpovídající péče.
  Kupující uplatňuje reklamaci zboží v místě prodávajícího, kterým je příslušná provozovna - servisní středisko prodávajícího.
  Kupující je povinen v případě reklamace zakoupeného zboží předložit toto včetně veškerého příslušenství a programového vybavení, které bylo se zbožím dodáno. Je-li zboží dodáváno v antistatickém obalu, musí být antistaticky zabaleno i při uplatňování reklamace. V opačném případě nese kupující plnou odpovědnost za škody, které vznikly nebo mohly vzniknout při přepravě a manipulaci z důvodu nekvalitního přepravního obalu.
  Z důvodu nebezpečí poškození zboží při přepravě přijímá prodávající reklamované zboží v originálních obalech (za originální obal lze považovat i obal od identického kusu zboží), přičemž kupující zajistí v dostatečné míře zabalení zboží k převozu tak, aby nedošlo k jeho dalšímu poškození způsobené přepravou. Kupující zajistí pojištění zboží proti poškození přepravou. Pokud kupující nemá originální obal, zajistí pro zboží náhradní přepravní obal v minimálně stejné kvalitě dostatečnosti ochrany proti poškození jako je původní obal k zařízení. Pokud toto kupující nezajistí nelze provést reklamaci zboží a nelze provést opravu v záruce.
  Při uplatňování reklamace je kupující rovněž povinen předložit dokumenty prokazující oprávněné vlastnictví zboží, zejména daňový doklad a dodací list. Kromě těchto dokumentů musí kupující předložit písemně podrobný popis závady, nebo tento uvést do reklamačního protokolu i v případě uplatňování reklamace osobní návštěvou provozovny prodávajícího.
  V případě, že není reklamace uznána za oprávněnou, může prodávající požadovat po kupujícím manipulační poplatek ve výši až 500,- Kč bez DPH za každý jednotlivý případ.
  Prodávající si vyhrazuje, že dodané zařízení v záruce bude minimálně jedenkrát doručeno k prodejci a bude na něm provedena profylaktická prohlídka, a to nejpozději v polovině záruční doby (cena prohlídky dle aktuálního ceníku servisních prací). Po vzájemné dohodě lze provést profylaktickou prohlídku u kupujícího (náklady spojené s touto prohlídkou a dopravou servisního technika budou účtovány kupujícímu).
  Prodávající v žádném případě nepřebírá odpovědnost za škody způsobené neodborným používáním produktů, stejně jako škody způsobené vnějšími událostmi a chybnou manipulací.
  Záruční i pozáruční servis (i profylaktické prohlídky) se vždy provádí u dodavatele (na  adrese servisního střediska), v případě servisního zásahu u zákazníka (i zařízení v záruční době) objednávající vždy hradí náklady na opravu i náklady na dopravu servisního technika automobilem z místa servisního střediska do místa servisního zásahu a zpět.
 

1.2. Vznik reklamace

  Kupující dohodne s prodávajícím způsob předání reklamovaného zboží. Přepravu reklamovaného zboží zajišťuje a hradí kupující, pokud není dohodnuto jinak. Reklamační proces začíná okamžikem doručení reklamovaného zboží prodávajícímu. Kupující je povinen předat prodávajícímu reklamované zboží v původním nebo náhradním obalu stejné kvality.

1.3. Vyhodnocení reklamace a opravné kroky prodávajícího

Prodávající si ponechává lhůtu třiceti (30) dnů ode dne převzetí reklamovaného zboží k posouzení reklamace. Pokud je reklamace uznána jako oprávněná, prodávající na vlastní náklady odstraní vady nebo nahradí výrobek jiným a předá zboží zpět kupujícímu. V opačném případě (zamítnutí reklamace) prodávající oznámí kupujícímu, aby si vyzvedl reklamované zboží na servisním středisku prodávajícího i s písemným odůvodněním zamítnutí oprávněnosti reklamace.

1.4. Odstoupení od smlouvy (vrácení celé zásilky) – spotřebitel

Odstoupení od smlouvy, vrácení celé zásilky, kupující spotřebitel (soukromá osoba) má právo v souladu s ustanovením § 1829 odst.1 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Pokud se tak rozhodne, musí kompletní zásilku - nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo opotřebování (i všechny součásti dodávky), v původním nepoškozeném obalu poslat zpět v uvedené lhůtě 14 dní (určující je datum doručení prodávajícímu). 

1.5. Odstoupení od kupní smlouvy (vrácení zboží) kupující podnikatel (nákup na IČ) 

Odstoupení od smlouvy, vrácení celé zásilky, kupující podnikatel (právnická osoba) může v případě, že prodávající smlouvu (objednávku zboží) poruší podstatným způsobem. Jinak záleží vždy na vzájemné dohodě mezi prodávajícím a kupujícím. Potom zboží musí být vráceno kompletní a bez poškození. V případě poškození zboží, ochranných plomb na zboží nebo znatelnému používání zboží nelze odstoupit od kupní smlouvy. Prodávající si ponechává lhůtu třiceti (30) dnů ode dne převzetí vráceného zboží k vyřízení. Platba (vrácení peněz) probíhá vždy bankovním převodem na zveřejněný bankovní účet kupujícího. Prodávající má nárok na „STORNO POPLATEK“ objednávky 2 500,- Kč bez DPH za náklady spojené s vyřízením objednávky i v případě, že ještě zboží nebylo předáno přepravci.

1.6. Neuznání reklamace
Prodávající není povinen uznat reklamaci za oprávněnou zejména v následujících případech:

- nahlášená závada se při testování zařízení na servisním středisku neprojevila
- nekompletní zboží, zboží bez originálního nebo náhradního obalu stejné kvality
- poškození ochranných prvků zboží (ochranné etikety, záruční plomby a pod.)
- odstraněná nebo nečitelná sériová / výrobní čísla zboží
- zboží bylo poškozeno živly
- zboží předložené bez příslušných dokumentů a neprokáže-li kupující oprávněné nabytí reklamovaného zboží od prodávajícího (datum a číslo nabývajícího dokladu)
- vypršela-li u reklamovaného zboží dnem převzetí do opravy záruční doba
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zařízení 
- nedodržení profylaktických prohlídek zařízení v záruční době
- opotřebení zboží přiměřené době a způsobu používání - nastala-li u zakoupeného zboží taková změna, která vznikla v důsledku jeho běžného opotřebování. Taková změna nemůže být považována za vadu, pro kterou je zboží reklamováno 

- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy běžnému kancelářskému prostředí
- úmyslné i neúmyslné poškození zboží odběratelem nebo třetí osobou (např. nedostatečný přepravní obal)
- poškození zboží mechanické, tepelné, chemické a elektrické (úder blesku, přepětí, podpětí, statická a naindukovaná elektřina, atd.) 
- závadu způsobenou nevhodným skladováním, přepravováním nebo instalací
- poškození zařízení v důsledku jeho chybné instalace
- poškození způsobené nedodržením návodu k používání
- poškození způsobené nevhodnými pracovními podmínkami a prostředím pro které není určeno
- zapojením do elektrické sítě neodpovídající příslušné platné normě ČSN
- poškození / opotřebení spotřebních dílů zařízení (jedná se o pryžové součásti zařízení, které přicházejí při provozu do styku s mincemi / bankovkami 
- v případě zjištění zásahu do zařízení (i jinou servisní firmou)
- změnou SW v zařízení, kterou provedl odběratel nebo třetí osoba (jiná servisní firma)
- provedením neoprávněného zásahu do zařízení či jiných úprav bez svolení prodávajícího
- pokud příjemce zásilky neoznámí dodavateli poškození zařízení po převzetí zásilky od přepravce v den převzetí 
- při nefunkčnosti zařízení z důvodů znečištění zařízení při běžném provozu (toto se řeší v rámci profylaktických prohlídek)
- záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho dílů) způsobené používáním.

1.7 Vyzvednutí / převzetí reklamovaného zboží

V případě, že zákazník odmítne převzít zařízení zasílané zpět po vyřízení reklamace, nebo nebude zastižen na doručovací adrese v předem oznámený termín, nebo nevyzvedne zařízení na servisním středisku po zaslání Výzvy k vyzvednutí zařízení, tak bude zařízení uskladněno ve skladu servisního střediska dodavatele k pozdějšímu vyzvednutí zákazníkem. V případě, že si zákazník nevyzvedne zařízení na servisním středisku po třiceti (30) dnech od odeslání Výzvy k vyzvednutí zařízení bude mu účtováno skladné ve výši 35 Kč/den (cena uvedena bez DPH) od odeslání výzvy. Pokud si zákazník nevyzvedne zařízení dvanáct (12) měsíců od odeslání Výzvy, tak bude následně zařízení předáno k ekologické likvidaci.


1.8. Záruční podmínky
  Na nová zařízení poskytujeme záruku (spotřebitel) 24 měsíců a nákup podnikatel (právnická osoba) 12 měsíců (uvedeno vždy na kartě produktu).

Na renovovaná (REPASOVANÁ) zařízení poskytujeme záruku v rozsahu 1 až 15 měsíců (uvedeno vždy na kartě produktu).

  Na zánovní i nepoužitá zařízení poskytujeme záruku v rozsahu 12 až 24 měsíců (uvedeno vždy na kartě produktu).

  Na použitá i historická zařízení a zařízení prodávaná na náhradní díly neposkytujeme záruku.
 

  Podmínkou záruky pro veškerou bankovní techniku je provedení jedné profylaktické prohlídky na zařízení v průběhu záruční doby a to nejpozději v polovině záruční doby.
  Záruční servis (i profylaktické prohlídky na zařízeních v záruční době) se vždy provádí u prodejce (na uvedené adrese servisního střediska), v případě servisního zásahu u zákazníka objednávající vždy hradí servis zařízení i náklady na dopravu servisního technika vozidlem z místa servisního střediska do místa servisního zásahu a zpět.
  Dodavatel si vyhrazuje právo odmítnout servisní zásah u zákazníka a to bez udání důvodů, v tomto případě je vždy servis prováděn na servisním středisku dodavatele.
  Zákazníci podnikatelé a právnické osoby (nakupující na IČ), kteří zboží pořizují pro účel podnikání nebo obchodu s daným zbožím, není záruka na zboží řízena občanským zákoníkem, ale obchodním zákoníkem. 

 

1.9. Doručovací adresa (výdej / příjem zboží, reklamace, servisní středisko)

BANKOVNI TECHNIKA.CZ
Pavel Jampílek  
Cholenice 118
507 32

1.10. Kontakty

e-mail: servis@bankovnitechnika.cz 
telefon GSM: + 420 777 196 733

ID datové schránky: p4bg2md

 

V Hradci Králové dne 10. 4. 2025

 

 

 

Příloha č.2 těchto Obchodních podmínek



1. Servis zařízení
 

1.1. Servis zařízení na Servisním středisku  "Na počkání"

  V předem domluvený termín doručte zařízení na servisní středisko na adresu Cholenice 118, 507 32. Po vstupní prohlídce zařízení Vás bude technik informovat o předběžné ceně opravy a čase, kdy můžete zařízení vyzvednout. Čas vyzvednutí i cenu za opravu lze ještě telefonicky upřesnit v průběhu opravy. Účtováno je vždy od předem objednaného času. Platba v hotovosti. 

  Objednání (domluvení vhodného termínu) na "servis na počkání" provádějte na tel. čísle +420 602 966 777 nebo +420 777 196 733. Servis na počkání (dohodnutý termín) je vždy nutné potvrdit písemně Objednávkou ze strany zákazníka, kde budou uvedeny vaše kontaktní údaje, dohodnutý termín servisu zařízení, typ zařízení, výrobní číslo zařízení, popis závady a souhlas s Obchodními podmínkami i s Prohlášením o ochraně osobních údajů uvedených na www.bankovnitechnika.cz. Objednávka servisu zařízení na počkání na servisním středisku nezaslaná na e-mail servis@bankovnitechnika.cz nebude akceptována.

  V případě, že zákazník bez včasného zrušení servisu nedoručí v objednaný termín zařízení na Servisní středisko, bude mu účtován Servisní poplatek za "Rezervaci technika na uvedený termín" ve výši 2 000,- Kč bez DPH. (včasné zrušení servisu je min. 8 hod. před sjednaným termínem)

 

1.2. Servis zařízení na Servisním středisku "doručení přepravcem"

  Před odesláním zařízení na servisní středisko nás vždy kontaktujte na tel čísle +420 777 196 733 a domluvte si podmínky servisu zařízení.

  Zařízení zabalte do přepravního obalu tak, aby během přepravy nedošlo k jeho poškození. Použijte přepravní obal, ve kterém bylo od nás zařízení doručeno. Do zásilky vložte se zařízením objednávku, kde budou uvedeny vaše kontaktní údaje, typ zařízení, výrobní číslo zařízení, popis závady a souhlas s Obchodními podmínkami i s Prohlášením o ochraně osobních údajů uvedených na www.bankovnitechnika.cz. 

  Na štítku zásilky vyplňte adresu: BANKOVNÍ TECHNIKA.CZ, Servisní středisko, Cholenice 118, 507 32 a přepravci poskytněte naše tel. číslo +420 777 196 733 a e-mail servis@bankovnitechnika.cz, aby nás mohl při doručování zásilky kontaktovat. 

  Po odeslání zásilky nám zašlete informaci o přepravci a číslo zásilky, abychom mohli pohyb zásilky monitorovat.

  V případě, že nebude zásilka obsahovat objednávku nebudou servisní práce zahájeny a budeme vyčkávat na kontaktování od zákazníka.

 

1.3. Servis zařízení na Servisním středisku "osobní doručení"

  Před závozem zařízení na servisní středisko nás vždy kontaktujte na tel čísle +420 777 196 733 a domluvte si podmínky servisu zařízení a termín doručení.

  K zařízení přiložte objednávku, kde budou uvedeny vaše kontaktní údaje, typ zařízení, výrobní číslo zařízení, popis závady a souhlas s Obchodními podmínkami i s Prohlášením o ochraně osobních údajů uvedených na www.bankovnitechnika.cz. O termínu vyzvednutí zařízení Vás budeme informovat na uvedené kontakty.

 

 

V Hradci Králové dne 10. 4. 2025


Všechny ceny bez označení (zda se jedná o cenu s DPH či bez DPH) zobrazují ceny bez DPH.
Copyright © 2025 Bankovní technika. cz. Powered by Zen Cart